دليل اين امر را قيمت بالاي توليدات صنايع دستي دانست و افزود: با وجود قيمت هاي بالا، کشورهايي خريد؟ بايد از ارزآور سرانه بالايي برخوردار باشند.
معاون بازاريابي سازمان توسعه تجارت ادامه داد: به جرأت مي توان گفت: بازاريابي نقش اساسي در توسعه صادرات اين صنايع دارد چرا که به اين توليدات داراي استانداردهاي جهاني نبوده و لازم است متخصصين امر در نمايشگاه ها به تشريح ويژگي هاي آنها بپردازند.
ضيغمي با بيان اينکه بازارهاي فعلي جهاني براي ارائه توليدات صنايع دستي کشورمان کافي نيست، افزود: برگزاري نمايشگاه هاي اختصاصي ايران در گالري هاي معروف در کنار عرضه اين توليدات در برخي رويدادهاي مهم جهاني از جمله رويدادهاي ورزشي، فرهنگي و سينمايي مي تواند به پيشبرد اين هدف کمک کند.
وي افزود: طرح تنوع گرايي بازارها، بايد در دستور العمل مسئولين قرار گيرد بخواهيم در بازار فروش صنايع دستي رشد داشته باشيم بايد هم پاي تنوع توليدات صنايع دستي، پايگاه هاي تازه براي عرضه آن بيابيم در غير اين صورت بايد شاهد فراموشي تدريجي آن باشيم.
111/
انتهای پیام/